BANDES LLATINES
12/12/2016 - 30/12/2016
3ª EDICIÓ
Informació del Curs
OBJECTIUS
Descripció i funcionament de les Bandes llatines. Aproximació a la problemàtica que generen.
RESUM DEL CURS
En un món globalitzat, en que el flux de persones és constant entre països a la recerca de un benestar social, un treball o una major estabilitat personal, ens oblidem que per mitjà seu es reben, en els països acollidors, models nous de convivència i socialització. La problemàtica en si no són aquestes els nous vinguts, sinó la forma en que aquests nous vinguts s’estableixen en el països acollidors i com els nadius d’aquest països els fan coneixedors de la seva realitat. Els nous vinguts venen amb la il·lusió d'una nova vida amb oportunitats, amb compromís amb ells mateixos i les seves famílies de millorar, de trobar una sortida a la seva inestabilitat, provocada per la manca d’oportunitats, en la majoria de casos, en els seus països d’origen. En la majoria de casos, sobre tot en els de parla hispana, són les dones las que prenen la iniciativa de marxar dels països d’origen i buscar noves oportunitats. Són aquestes mares, en la majoria, les que realitzen el “reagrupament familiar”, tant dels fills com de la parella que van deixar als països d’origen, i són els fills els que en primer lloc pateixen, en la majoria de casos, el desencís, l’angoixa i, per què no dir-ho, la frustració del nou lloc en que els a tocat viure. No hi ha arrelament escolar, ni amics, ni referents familiars propers que puguin reconduir o, si més no, dirigir als nous joves, són aquests paràmetres que els fan tornar als seus orígens i reproduir conductes apreses en els països on van néixer. Emmascarades amb l'agressió, la no acceptació, la discriminació per color de pell, formes de vestir, parla i evolució personal, sorgeixen les conductes que la societat acollidora anomena disocials i violentes i que els joves nous vinguts vinculen amb l'agressió que pateixen de la nova societat, que no coneixen. Són aquests paràmetres els que donen peu a un “associacionisme” per reproduir conductes juvenils dels seus respectius països d’origen i que els països acollidors desconeixien per falta d’interès, voluntat de conèixer o tan sols per pensar que es reconduirà per si sol, és així com apareixen les bandes llatines.
PROFESSOR / S
El professor d´aquest curs és membre del CME destinat a la Unitat Central de Grups Juvenils Organitzats de la Divisió d'Investigació Criminal. Entre les tasques que desenvolupa destaca l'anàlisi, estudi i control de les anomenades "bandes llatines" i els seus membres en tot el territori català així com la investigació dels mateixos. Des del 2006 ha desenvolupat la seva tasca policial orientada a aquest fenòmen des de diferents àmbits (ABP, Serveis Regionals i Serveis Centrals). El professor s'encarregarà d'orientar, assessorar, ensenyar i resoldre dubtes a l'alumne/a en tots aquells aspectes relacionats amb la docència del curs.
ACREDITACIÓ ACADÈMICA
Cos de Mossos d'Esquadra: 0,12 Punts
Guardia Urbana de Barcelona: 0,10 punts
FAMÍLIES
Seguretat ciutadana (SC); Investigació (INV): Suport tècnic (ST); Funcions policials bàsiques (FPB). Especialitats: Comandament; funcions policials bàsiques; anàlisis; investigació avançada; investigació bàsica; investigació interna; informació; mitjans tècnics; policia científica avançada; policia científica bàsica; seguiment i vigilància; atenció a la ciutadania; desactivació d'artefactes explosius- nrbq; guia caní; intervenció de muntanya; intervenció especial; intervenció en el medi aquàtic; ordre públic; protecció especial; protecció de persones i bens; subsòl; transit; instrucció tècnic policial; sala comandament; suport tècnic avançat; suport tècnic especial.
PREU
Afiliat:35,00
No Afiliat:40,00
Registre
Per activar el resgitre tens que accedir al campus amb el teu usuari
Web optimitzada per a internet explorer 8 o superior
Veure normativa ICES